Italiano
 Niedziela Słowa Bożego

Niedziela Słowa Bożego

Papież Franciszek ustanowił III Niedzielę zwykłą (najbliższa Niedziela) Niedzielą Słowa...

Eucharystia - uczta miłości

Eucharystia - uczta miłości

Najświętsza Ofiara. Jest to największy czyn, który mogę mocą Boskiej autoryzacji ofiarować...

Eucharystia – klucz do jedności

Eucharystia – klucz do jedności

Na Mszy św. w czasie przeistoczenia kapłan bierze w ręce przygotowaną Hostię mówiąc: „To jest...

Eucharystia - ofiara Chrystusa i Kościoła

Eucharystia - ofiara Chrystusa i Kościoła

 "Podczas składania darów chleba i wina, kapłan dołącza kroplę wody do wina, które mają...

Proste papieskie wezwanie do modlitwy

Proste papieskie wezwanie do modlitwy

Święty Jan Paweł II był niewątpliwie człowiekiem modlitwy. Była ona dla niego przestrzenią...

Skupienie dla dorosłych 8 luty 2020

Skupienie dla dorosłych 8 luty 2020

Wiara - czym jest, czy jest potrzebna, jak ją zdobyć, jak żyć nią w praktyce...

  •  Niedziela Słowa Bożego

    Niedziela Słowa Bożego

  • Eucharystia - uczta miłości

    Eucharystia - uczta miłości

  • Eucharystia – klucz do jedności

    Eucharystia – klucz do jedności

  • Eucharystia - ofiara Chrystusa i Kościoła

    Eucharystia - ofiara Chrystusa i Kościoła

  • Proste papieskie wezwanie do modlitwy

    Proste papieskie wezwanie do modlitwy

  • Skupienie dla dorosłych 8 luty 2020

    Skupienie dla dorosłych 8 luty 2020

Myśl dnia

"Bóg jest bliżej nas, niż myślimy. Szukamy Go zazwyczaj za daleko." Kard. Stefan Wyszyński

Słowo Życia

A Słowo stało się ciałem i zamieszkało wśród nas (J 1, 14)

 

Prawie wszystkie religie pojmują religię jako wznoszenie się ku Bogu, budowanie czegoś na kształt piramidy, na szczycie której można spotkać bóstwo. W chrześcijaństwie jest na odwrót. To Bóg zszedł i wznosi nas ku sobie. Tu piramida jest odwrócona i jej szczyt opiera się na ziemi: Ten Syn podtrzymuje wszystko słowem swej potęgi

Czytaj więcej

Czytania

  • Czytania na niedzielę, 26 stycznia 2020

    Niedziela - Trzecia Niedziela zwykła

    (Iz 8, 23b – 9, 3)

    W dawniejszych czasach upokorzył Pan krainę Zabulona i krainę Neftalego, za to w przyszłości chwałą okryje drogę do morza, wiodącą przez Jordan, krainę pogańską. Naród kroczący w ciemnościach ujrzał światłość wielką;...

Przeczytaj rozważanie do dzisiejszej Ewangelii

 

 

Kalendarz

styczeń 2020
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Krew Słowa Wcielonego

the-background-292729__340.png

Krwi Chrystusa,

Wcielonego Słowa Bożego,

wybaw nas.


To wezwanie z Litanii do Krwi Chrystusa jest z pewnością najodpowiedniejsze, żeby uchwycić tajemnicę Adwentu i Bożego Narodzenia w świetle duchowości Krwi Chrystusa. Wyjaśnia ono przede wszystkim Adwent jako czas oczekiwania, który powraca do pierwszego przyjścia Chrystusa i niejako przynagla je, w nadziei na powtórne przyjście – paruzję, która zakończy bieg historii i da początek nowemu niebu i nowej ziemi. Zarówno w pierwszym jak i drugim przyjściu Ten, którego oczekujemy jest „odziany w szatę we krwi skapaną, a nazwano Go imieniem Słowo Boga” (Ap 19,13). Do Niego zwraca się Kościół wołając: „Przyjdź Panie Jezu”.

W łonie Maryi, i za Jej zgodą, krew ludzkości staje się Krwią Słowa Wcielonego. „Fiat” jest słowem wyrażającym zgodę: „Niech się stanie jak powiedziałeś”- i w tym momencie to nastąpiło. Poprzez interwencję Ducha Świętego krew Dziewicy stała się Krwią Wcielonego Słowa Bożego.


„Słowo stało się Ciałem”. Tak bardzo jesteśmy przyzwyczajeni do tego sformułowania, że brzmi ono prawie jak jakaś formuła, która nie wzbudza już w nas żadnego zadziwienia, podczas gdy jest ona proklamacją największej tajemnicy naszej wiary. Wcielenie, punkt wyjścia naszego zbawienia, jest faktem najcudowniejszym, jedynym w historii; nigdy odkąd istnieje wszechświat nie nastąpiło coś podobnego i z największą pewnością wiemy, że nic podobnego nigdy nie nastąpi.
Poza tym słowa te głoszą tajemnicę unii hipostatycznej, tzn. zjednoczenia fizycznego i ścisłego dwóch natur (boskiej i ludzkiej), które w tajemniczy sposób formują jedną osobę, Osobę boska. W tym tajemniczym zjednoczeniu, krew pokazana jest jako symbol człowieczeństwa Chrystusa, życia ludzkiego, które w Nim staje się ściśle zjednoczone z „życiem wiecznym, które było w Ojcu” (1J 1,2); życia, które będzie całkowicie wydane dla zbawienia ludzi. Krew staje się więc znakiem miłości Boga do człowieka, ponieważ, jak potwierdza to jeszcze św. Jan: „po tym poznaliśmy miłość, że On oddał za nas życie swoje” (1J 3,16)

 Tekst przetłumaczony z: Santina Dino, „Redenti dal Sangue di Cristo”, str. 16-18.